CleverInsight

Hvor kommer dine nye kunder fra?

Hvor kommer dine nye kunder fra?

Hvad er en loyal kunde værd?

Net Promoter ScoreSM (NPS®) er en nem og enkel målemetode, der giver dig mulighed for at identificere dine kundernes tilfredshed og loyalitet over for din virksomhed eller brand. En af de mange fordele ved at bruge NPS er, at det det kan hjælpe dig med at identificere, hvor kunderne kommer fra og hvorfor de har valgt din virksomhed.
 
En af de største fordele ved at bruge NPS til at identificere kundernes oprindelse er, at det er særligt effektivt i forhold til at identificere kunder der har valgt din virksomhed på grund af anbefalinger fra eksisterende kunder, der har haft så god en oplevelse med din virksomhed at de vil anbefale den til deres netværk. Disse kunder har typisk en højere grad af loyalitet og engagement i forhold til virksomheden, og deres anbefalinger har stor indflydelse på andre potentielle kunders beslutninger om at købe fra din virksomhed.
 
Vi kan hjælpe dig med at identificere hvor dine kunder kommer fra!
En måde, hvor NPS kan hjælpe med at identificere kundernes oprindelse, er ved at give kunderne mulighed for at vælge mellem en række muligheder, når de besvarer NPS spørgsmålet. Her kan du bede kunden beskriv årsagen til valget af virksomheden. Den indsigt giver dig svar på vigtige spørgsmål og en række muligheder:

Sæt økonomi på dine loyale kunders anbefalinger

Hvad er en anbefaling værd i kr. & øre?

Hver gang en ny kunde siger at de har valgt din virksomhed på grund af en eksisterende kundes anbefaling, kan du sammenstille den nye kundes omsætning med værdien af en anbefaling  

Kan det betale sig at investere i kundeloyalitet?

Når du kender omfanget af virksomhedens evne til at give dine kunder en oplevelse der gør at de inviterer deres venner med og omfanget af den omsætning og indtjening disse nye kunder skaber, kan du overveje om der er økonomi i at investere i at skabe endnu flere loyale kunder

Bruger du dine marketinginvesteringer optimalt?

Kommer dine kunder via mund-til-mund anbefalinger, annoncer på Google, annoncering i lokalavisen eller..?

Når du har identificeret hvor dine kunder kommer fra, får du samtidig indsigt i om dine marketinginvesteringer giver det ønskede afkast og hvor du med fordel kan placere dine ressourcer fremadrettet.

Værdi af anbefalinger

Mund-til-mund-markedsføring er en meget kraftfuld markedsføringskanal, og vi påstår at det er værdifuldt for dig, at identificere hvem jeres mest tilfredse og loyale kunder er, så I kan målrette jeres indsats mod at opretholde og udvide disse kundeforhold.

Spørg dine kunder

Med et ekstra spørgsmål i dine kundeloyalitetsmålinger kan du samtidig finde ud af, hvad den primære kilde er til, at nye kunder finder din virksomhed. Er det f.eks. dine lokale annoncer, Google Ads, geografi, eller skyldes det, at du giver dine eksisterende kunder en så god oplevelse, at de anbefaler din virksomhed til deres netværk?

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide mere.